snow2012

snow2012

Thursday, August 30, 2012

hijau matanya

puas aku marathon drama melayu hari ni. pelik gak aku, semua cerita melayu sekarang tragis gila. bini dalam pantang tembak laki dia yang dah bunuh orang. laki brain dead kena langgar lari. boyfriend kena kawin orang lain pasal dulu dia buat hal sampai perempuan tu mengandung. like what the hell??!

kadang-kadang kita rasa tak logik cerita melayu. tapi kena ingat, tak ada apa yang mustahil dalam dunia ni. mungkin hari ni kita bahagia, esok musibah datang melawat kita. mungkin hari ni mata kau hitam, tiba-tiba kau bangun esok, mata kau hijau. (ok, ni saje aku tambah) kalau Allah dah berkehendak, jadi la dia.

appreciate dengan apa yang ada. and sentiasa cekalkan hati. apa-apa nikmat kita, sekejap je Allah boleh tarik balik. ni aku quote dari satu drama yang aku dah tengok,

 "kalau dah tak suka, pulangkan balik"

simple, tapi terkesan sangat.

p/s: rindu masih ada. tapi, dia dah tak ada

No comments: