snow2012

snow2012

Tuesday, February 8, 2011

milkshake + potato

companionship. almost everything in this world cannot be standing alone. well, i said it, almost. kepala korang still satu gak kan? kite perlukan company, or senang cite, kawan. macam aku, aku ada part2 yang aku agak independent. macam time kecik2 dulu, darjah satu lagi aku dah belajar iron baju sekolah aku sendiri. aku tak tau la korang kan. maybe tadika lagi dah iron baju sendiri. besides than emotional and financial aspects, aku kurang depend dekat parents aku. comparatively la to adik beradik aku. maybe sebab aku anak sulung, and adik beradik jarak agak dekat. so aku kena belajar sume sendiri. nak bagi chance la kononnya kat adik2 aku dengan mak aku. ok takpe kakak bawak diri.
tapi dengan kawan2, aku rasa sangat dependent kat diorang. even nak makan tengah hari kat cafe pun kena berteman. ok memang annoying. maybe diorang la my other support system. macam plant support system plak. hoho~~
so apa yang aku nak kata is that, somewhere along the way, we will need a company, a friend to be our support system. we can be very independent, sume benda buat sendiri. tapi ada masa kita nak share dengan someone. and we need them to support us. ye, support tu sangat penting.

a friend can be a lover, a source of wisdom and sometimes a friend can be an enemy in disguise.
i'm blessed with great friends masa zaman sekolah, and i still keep them close. here in college, great friends are actually much harder to get. yet again, i'm blessed with a few of them.
biler kita makin meningkat usia, a good friend wont come by easily. ego kita jugak makin tinggi, plus kita makin sibuk. kawan yang ada pun tak terjaga, apatah lagi nak cari kawan baru. ye, memang kita akan jumpa new people almost everyday, tapi sejauh mana orang yang kita jumpa akan jadi bonded dengan kita macam kawan2 zaman sekolah dulu? mungkin ada, tapi jarang2 la nak dapat macam tu. tu pun sebab ada mutual interest or pasal ada benefit. not saying that adults ni berkawan tak ikhlas. mostly because they have family to look out for.

whatever it is, kita tetap perlukan kawan. susah kalau takde someone to talk to. hidup ni bukan senang, and it wont be a bed of roses, but with the help and moral support from friends, it can bearable.
so now, find your old friends. facebook kan ada!! keep them, cherish the friendship before it's too late!!

2 comments:

Akulah Aqilah Itu said...

Sedih gila ayat Ok takpe kakak bawa diri. kahkahkah

Unknown said...

hahah!! agak la..